Torekov -> Gilleleje

Onsdag den 3. August 2011.
Torkov kl 08.00 – Gilleleje kl 13.20 Havnepenge: 180 kr
Distance: 24,1
Gennemsnitsfart: 4,5
Motor – storsejl – genua
Vind: sydøst 4 til 6
Sol fra en sky fri himmel 18 til 22 grader Vand
Dagbog:
Vækkeuret ringede klokken 07 her til morgen, så vi var klar til at sejle klokken 08, vi ville have haft tanket Diesel men der lå en der over så vi sejlede bare, efter alle sejl var sat fik vi morgenmad, men vi havde ikke mere kaffe, men så fandt jeg noget pose kaffe som vi havde fået til fyn rundt men det var ikke den helt store succes det var varmt og smagte da også godt men grums var der også masser af.
Det endte med at blive for motor det meste af vejen for vind og strøm var i mod og når man skal krydse i 3 knobs mod strøm og vinden kun er omkring 4 meter pr sekunt for så bliver det ikke til så meget.
Så er vi ankommet til gilleleje og skal til at spise frokost inden Michael skal med toget hjem.
Der har været en rigtig dejlig eftermiddag i cockpittet med masser af sol, Martin fik da også lige en lur på kistebænken inden vi skulle spise.
Da vi skulle betale havnepenge fik havnemesteren et lidt sjovt udtryk i ansigtet for Martin kom ind og sagde at vi var 9,98 meter lange ok men hvor brede er i så spurte han hvor til Martin svarede 7.80 meter øhhhh hvad siger du ja vi er en flerskrogs båd ok, vi spurte så om vi skulle klappe ind med det behøvede vi ikke og vi kom ikke til at betale ekstra selv om at vi var så brede, det er da en rigtig venlig havnemester blev vi enig om.
Der ligger en anden dragonfly 1000 her fra Sverige og da vi kom sejlede der en dragonfly 920 ud det var en tysker.