Halden -> Koster Sundet

Mandag den 25. Juli 2011.
Halden kl 12.00 – koster sundet kl 16.00 Havnepenge: 260 SKR:
Distance: 20 sømil
Gennemsnitsfart: 4,8
Motor – storsejl – genua
Vind: sydøst 0 til 6
Overskyet og lidt regn
Besetning: Martin, Henrik og Majbritt Vand: fuld tank

Dagbog:
Dagen startede med et rigtig dejligt varmt bad og efter morgenmaden gik vi en tur op i byen for at få provianteret lidt ind så nu kan vi klare os et par dage.
Da vi kom tilbage efter og have været væk i halvanden time var der sat en seddel på vores ene fortøjning om at vi skulle huske at betale havnepenge på kontoret men det var lukket nu og vi er først gået efter de er gået hjem så vi sejler og martin Sender dem en mail om

hvad vi havde gjort og hvad der var blevet sagt til os og at nu var vi sejlet, der gik ikke ret længe før vI fik svar om at det var ok.
Kl er nu 13.15 og vi sejler ind i svensk farvand så gæsteflagende bliver byttet rundt.
Da vi skal til at anduve koster sundet rammer vi et klippe skær så køl og ror vipper op godt begge dele er lavet til at klappe op ved grundstødning.

Efter lidt hjælp fra naboen lykkedes det os at få landstrøm, igen må vi slå cockpit teltet op med det samme for det fugter så den står på hygge igen i eftermiddag med dvd film og denne gang er det shrek 2 den står på men vi er ikke blevet færdig for nu skal der laves noget mad og det tager lidt tid når der skal laves to forskellige retter da Henrik og jeg skal have Laks og Martin biksemad da han jo har en aftale med fiskene om at han ikke spiser dem. Smiler

Vi har kile været en tur i land op til den lokale landhandel for at købe et par dykker briller så martin kan komme ned og tjekke om alt er ok på køl, ror og skrueakslen efter vi ramte stenen, men han har nu bestemt sig for at vente til i morgen i håb om at solen vi skinne på ham når han kommer op igen.

Så nu sidder vi bare og surfer lidt på nætte begge to, det er nu rigtig godt med internet om bor hi hi det er jeg ikke lige vand til at have!!!!!
Så ligger vi på køjen under dynen med MacBooken på maven og ser shrek 2 færdig hi hi rigtig hyggeligt.